wybierz datę
Maj
Śr
01
Cz
02
Pt
03
So
04
Nd
05
Pn
06
Wt
07
Śr
08
Cz
09
Pt
10
So
11
Nd
12
Pn
13
Wt
14
Śr
15
Cz
16
Pt
17
So
18
Nd
19
Pn
20
Wt
21
Śr
22
Cz
23
Pt
24
So
25
Nd
26
Pn
27
Wt
28
Śr
29
Cz
30
Pt
31
zobacz wszystko

Repertuar:

Brak wydarzeń w wybranym dniu
sobota, 25 maja 2024
color blue + support: Specifique

color blue wyrusza w trasę promującą ich debiutancki album nie powód do płaczu.

color blue to wspominanie, powracanie, odtwarzanie i przeżywanie. Wszystko w odcieniach bedroom-popu, alternatywy i elektroniki. Oscylują w granicach jawy i snu. Duet pochodzi z Zagłębia Dąbrowskiego, a w jego skład wchodzi Zuzanna Nicgorska oraz Patryk Jędrys. W swojej twórczości obydwoje odpowiedzialni są za wokal, teksty oraz produkcję. Zespół zadebiutował w 2021 roku singlem maybe someday, od tego momentu zdążyli wydać EP-kę blue moon EP razem z zespołem The Silver Moon oraz single zapowiadające ich debiutancki album nie powód do płaczu, którego premiera przypada na wiosnę 2024 roku.

Facebook | Instagram | Spotify

 

Support: Specifique

Specifique to kolektyw nie bojący się eksperymentów w muzyce. Łączą specyficzne brzmienia: pop, alternatywę, trap, hip-hop i elektronikę. Pochodzą głównie ze Śląska, a w składzie są m.in. Sosad, Schawty, Zaza, Jub czy Olga Hepnarova. W swojej twórczości przejawiają dużą dawkę energii, wysokie stężenie emocji oraz dozę niemałego swagu. Każdy z nich pełni rolę pojedynczej zębatki w wielkim mechanizmie. Sprawdź czy nie za mocne.

Facebook | Instagram | Spotify


120''
sobota, 25 maja 2024
godz. 19:00
niedziela, 26 maja 2024
Dezerterzy. Terapia na LSD


Brzydzi cię przemoc? Jesteś typem hipisa, który stroni od konfliktów? Czy może wolisz być jak Uma Thurman w Kill Bill i bez skrupułów kasować wszystkich napotkanych wrogów? Przypłyń na wyspę szalonego doktora Moreau i przekonaj się, co tak naprawdę w tobie siedzi.

Czwórka wojennych Dezerterów wraz z doktorem Moreau znajduje się na zawieszonej poza czasem wyspie. Złodziej Eddie, król hipisów Stephen, królowa queer klubów Lejla oraz niejaki Karl będą poddawani dziwnej, psychodelicznej terapii stworzonej przez doktora po to, aby jego obiekty wyleczyły się raz na zawsze z wojennych traum i wróciły do życia w spokoju ducha. Sama terapia może okazać się nie do końca terapeutyczna, a pod traumami postaci może czyhać znacznie więcej mroku…

Spektakl podejmuje z widzem dyskusje na takie tematy jak wojna, przemoc, trauma i ludzka natura. To próba pokoleniowego zmierzenia się z tematem wojny. Teatralna wiwisekcja współczesnych lęków spowodowanych atakiem Federacji Rosyjskiej na Ukrainę. Próba nazwania stanu świata, w którym przeżywanie traumy, zarówno tej prywatnej, jak i zbiorowej, staje się nie przykrym obowiązkiem, a zupełnie normalną koniecznością.

Inspirację do powstania spektaklu stanowiła niezwykle kontrowersyjna powieść Podróż do kresu nocy” Louisa Ferdinanda Celine’a. W sztuce można również znaleźć nawiązania do takich twórców jak Alain Resnais, John Lennon, Scott McKenzie, Roland Schimmelpfennig czy zespół Pogodno.

reżyseria, dramaturgia: Stanisław Chludziński
scenografia, kostiumy: Alicja Kolińska
aranżacja muzyczna: Krzysztof Cybulski
obsada: Marcin Piotrowiak, Krzysztof Cybulski, Filip Lipiecki, Kacper Kujawa, Denis Kudijenko / Mariusz Golec

data premiery teatralnej: 11 listopada 2022
czas trwania: 90 minut

Koprodukcja z Akademią Sztuk Teatralnych w Krakowie.

W spektaklu pokazywane są prawdziwe filmy i zdjęcia zawierające drastyczne i brutalne treści z wojen nieodpowiednie dla widzów młodszych i wrażliwych.

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.


90''
niedziela, 26 maja 2024
godz. 19:00
sobota, 8 czerwca 2024
Requiem dla snów – PRAPREMIERA

Czym jest nałóg? Albo kim jest nałóg? To pytanie zadaje nam reżyser spektaklu, Michał Nowicki, odnosząc się do realiów współczesnego świata. To dobrze znany nam świat kolorowych ekranów, pełnych pięknych zdjęć znajomych, telewizyjnych specjalistów od wszystkiego, dobrych rad i łatwego dostępu do wszelkich uśmierzających ból substancji. Świat, w którym nałóg można łatwo pomylić z potrzebą, a potrzebę drugiej osoby z nałogiem. 

W sztuce „Requiem dla snów” na podstawie dramatu Anieli Płudowskiej pt. „Głodni”, inspirowanego filmem Darrena Aronofsky’ego oraz książką Huberta Selby’ego Jra, a także „Heroiną” Tomasza Piątka, bohaterowie poszukują nasycenia głodu w dobie szybkich i łatwych rozwiązań.

reżyseria: Michał Nowicki
scenariusz i dramaturgia: Aniela Płudowska
muzyka: Piotr Korzeniak, Paweł Stus
choreografia: Martyna Dyląg
scenografia i kostiumy: Monika Kufel 
kierownik budowy scenografii: Adam Hanuszkiewicz
obsada: Martyna Dyląg, Michał Kościuk, Monika Kufel, Kacper Kujawa, Aniela Płudowska, Marek Puchowski, Dawid Tas

Data prapremiery: 8 czerwca 2024

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.


0''
sobota, 8 czerwca 2024
godz. 19:00
niedziela, 9 czerwca 2024
Requiem dla snów – PREMIERA

Czym jest nałóg? Albo kim jest nałóg? To pytanie zadaje nam reżyser spektaklu, Michał Nowicki, odnosząc się do realiów współczesnego świata. To dobrze znany nam świat kolorowych ekranów, pełnych pięknych zdjęć znajomych, telewizyjnych specjalistów od wszystkiego, dobrych rad i łatwego dostępu do wszelkich uśmierzających ból substancji. Świat, w którym nałóg można łatwo pomylić z potrzebą, a potrzebę drugiej osoby z nałogiem. 

W sztuce „Requiem dla snów” na podstawie dramatu Anieli Płudowskiej pt. „Głodni”, inspirowanego filmem Darrena Aronofsky’ego oraz książką Huberta Selby’ego Jra, a także „Heroiną” Tomasza Piątka, bohaterowie poszukują nasycenia głodu w dobie szybkich i łatwych rozwiązań.

reżyseria: Michał Nowicki
scenariusz i dramaturgia: Aniela Płudowska
muzyka: Piotr Korzeniak, Paweł Stus
choreografia: Martyna Dyląg
scenografia i kostiumy: Monika Kufel 
kierownik budowy scenografii: Adam Hanuszkiewicz
obsada: Martyna Dyląg, Michał Kościuk, Monika Kufel, Kacper Kujawa, Aniela Płudowska, Marek Puchowski, Dawid Tas

Data prapremiery: 8 czerwca 2024

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.


0''
niedziela, 9 czerwca 2024
godz. 19:00
poniedziałek, 10 czerwca 2024
Requiem dla snów

Czym jest nałóg? Albo kim jest nałóg? To pytanie zadaje nam reżyser spektaklu, Michał Nowicki, odnosząc się do realiów współczesnego świata. To dobrze znany nam świat kolorowych ekranów, pełnych pięknych zdjęć znajomych, telewizyjnych specjalistów od wszystkiego, dobrych rad i łatwego dostępu do wszelkich uśmierzających ból substancji. Świat, w którym nałóg można łatwo pomylić z potrzebą, a potrzebę drugiej osoby z nałogiem. 

W sztuce „Requiem dla snów” na podstawie dramatu Anieli Płudowskiej pt. „Głodni”, inspirowanego filmem Darrena Aronofsky’ego oraz książką Huberta Selby’ego Jra, a także „Heroiną” Tomasza Piątka, bohaterowie poszukują nasycenia głodu w dobie szybkich i łatwych rozwiązań.

reżyseria: Michał Nowicki
scenariusz i dramaturgia: Aniela Płudowska
muzyka: Piotr Korzeniak, Paweł Stus
choreografia: Martyna Dyląg
scenografia i kostiumy: Monika Kufel 
kierownik budowy scenografii: Adam Hanuszkiewicz
obsada: Martyna Dyląg, Michał Kościuk, Monika Kufel, Kacper Kujawa, Aniela Płudowska, Marek Puchowski, Dawid Tas

Data prapremiery: 8 czerwca 2024

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.


0''
poniedziałek, 10 czerwca 2024
godz. 19:00
czwartek, 13 czerwca 2024
Bez i Nadzieja

Twórczość Bzu i Nadziei z Orkiestrą to subtelna mieszanka muzycznych smaków i faktur. Znajdziesz w niej miks delikatnej indie rockowej muzyki w klimacie Warpaint z bajkowymi, operującymi w nieoczywistych harmoniach partiami sekcji dętej. To organiczne, nasycone autentyczną zajawką wspólne granie piosenek o dużym ładunku emocji: ciepły smutek, akceptacja, lęk, zachwyt, zauroczenie. Melancholia i magia, delikatność i moc.

Bez i Nadzieja z Orkiestrą zapraszały słuchaczy i słuchaczki, podbijając serca publiczności na koncertach w 2023 roku. Dziś ansaml zaprasza do Teatru Barakah, gdzie gości ponownie. Podczas tego koncertu na krótko wydostanie się na powierzchnię duch twórczości The Microphones, Maher Shalal Hash Baz, Reiko Kudo, Fievel is Glauque, Black Country, New Road.

Zespół wydaje w połowie maja 2024 r. debiutancki album pt. “Kamień z serca”, który będzie dostępny po koncercie w formie CD.

Bez i Nadzieja z Orkiestrą to owoc współpracy warszawskich songwriterek Agnieszki Kocińskiej (wokal, ukulele) i Kasi Kalinowskiej (gitara elektryczna, wokal), występujących wspólnie jako Bez i Nadzieja, które powołały do życia oryginalny zespół zwany Orkiestrą.

W skład Orkiestry wchodzą Maciek Pepłoński (bas, akordeon, aranżacje dla Orkiestry – na co dzień grający w hage-o), sekcja dęta wywodząca się w Warszawsko-Lubelskiej Orkiestry Dętej: Baśka Wajnchold (sakshorn tenorowy), Iwona Pawlak/Jędrzej Weber (sakshorn altowy, tuba), Mikołaj Janowski (trąbka) i perkusista Filip Rak.

Obejrzyj posłuchaj tutaj


60''
czwartek, 13 czerwca 2024
godz. 19:00
piątek, 14 czerwca 2024
Jenner: zostać sobą. Świat według Kardashianów


Caitlyn Jenner to amerykańska osobowość medialna (znana z popularnego serialu dokumentalnego o rodzinie Kardashianów) i mistrzyni olimpijska w dziesięcioboju lekkoatletycznym mężczyzn na igrzyskach olimpijskich w Montrealu w 1976 roku oraz rekordzistka świata. Głównymi tematami spektaklu są tranzycja i przemiany głównej bohaterki na przestrzeni lat oraz to, co je motywowało wypowiedziane w konfrontacji ze swoją byłą żoną Kris Jenner, amerykańską bizneswoman i osobowością telewizyjną. Sztuka podejmie próbę odpowiedzi na często dotykające nas wszystkich pytanie: Jak pośród tych wszystkich zmian ciągle pozostać prawdziwie sobą? Ja w mojej głowie, kontra to, jak widzą mnie ludzie. Życie w zgodzie ze sobą, wyobcowanie i nieprzystawalność, ciężar unikatowości, samotność, odtrącenie, dyskryminacja, strach przed innością.

Spektakl ma charakter multidyscyplinarny, za sprawą połączenia światów teatru, sportu, dokumentu oraz muzyki. Przedstawienie jest wzbogacone nagraniami rozmów z wybitnymi postaciami polskiego sportu.

scenariusz: Grzegorz Like
reżyseria: Michał Nowicki
muzyka: Piotr Korzeniak, Natalia Stokłosa, Paweł Stus
choreografia: Agata Jędrzejczak
scenografia i kostiumy: Dominika Jaszczyńska, Barbara Doniec
kierownik budowy scenografii: Adam Hanuszkiewicz
video: Paweł Skraba 
obsada: Monika Kufel, Natalia Stokłosa, Paweł Wolsztyński

Data prapremiery: 1 września 2023
Czas trwania: 65 minut

* W materiale video i audio wykorzystano wypowiedzi: Ryszarda Katusa (brązowy medalista Igrzysk Olimpijskich w Monachium w 1972 roku), Jacka Wszoły (mistrz olimpijski w skoku wzwyż w Montrealu w 1976 roku), Adrianny Sułek (halowa wicemistrzyni świata w pięcioboju w Belgradzie w 2023 roku).

* W spektaklu wykorzystano piosenkę Natalii Stokłosy pt. „Uchylone wieko”.

Koprodukcja z Fundacją „Serca Bicie”

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.
W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.


65''
piątek, 14 czerwca 2024
godz. 19:00
niedziela, 16 czerwca 2024
Inni ludzie

To opowieść o romansie Kamila, 32-letniego dresiarza, marzącego o karierze muzyka hip-hop i Iwony, przeżywającej kryzys małżeński, przedstawicielki wielkomiejskiej klasy średniej. Jest pretekstem do refleksji nad zanurzonym w pop kulturze, poetyckim i wulgarnym językiem, którym posługują się stworzone przez Masłowską postacie, uniemożliwiającym im nawiązanie autentycznych relacji.

Poszczególne języki pierwszo i drugoplanowych bohaterów tworzą wspólnie fascynującą, muzyczną fonosferę – aurę wielkiego miasta. Interesuje nas stworzona w ,,Innych ludziach” perspektywa, którą otworzyć można za pomocą następujących pytań: czy to my posługujemy się językiem, czy też język przejął kontrolę nad nami? Czy istnieje sfera niewerbalnego porozumienia i czy w jakikolwiek sposób może być ona uświadomiona i poddana refleksji? Na czym polega twórczość w dziedzinie języka?

autor: Dorota Masłowska
reżyseria: Maciej Gorczyński
muzyka: Piotr Korzeniak oraz zespół Cukry w składzie: Karolina Głogowska, Lena Witkowska, Agnieszka Kocińska
scenografia, kostiumy: Iwona Bandzarewicz
video: Iwona Bandzarewicz, Maciej Gorczyński, Michał Nowicki, Monika Kufel, Agnieszka Kocińska, Piotr Mateusz Wach, Wiktor Kozak, Piotr Koźmiński
choreografia: Piotr Mateusz Wach
obsada: Agnieszka Kocińska, Monika Kufel, Michał Nowicki, Lena Witkowska, Piotr Korzeniak, Piotr Mateusz Wach, Paweł Wolsztyński

data premiery: 10 lipca 2020
czas trwania: 90 minut

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.
W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.

90''
niedziela, 16 czerwca 2024
godz. 19:00
sobota, 22 czerwca 2024
Poza zero, czyli jak pokochałem bombę

Zastanawiałeś się kiedyś, jak rodzą się teorie spiskowe? A może już wierzysz, że światem kierują jacyś tajemniczy oni?

Tyrone Slothrop czuje się pionkiem w Ich grze. Stacjonujący w wykończonej wojną Europie amerykański żołnierz odkrywa, że jego erekcja w tajemniczy sposób połączona jest z niemiecką super bronią. Co kryje się za tym „zbiegiem okoliczności”? Czy Slothrop jest w stanie zmienić bieg historii?

Spektakl inspirowany jest książką „Tęcza Grawitacji” Thomasa Pynchona oraz filmem „Dr Strangelove, czyli jak przestałem się martwić i pokochałem bombę” Stanley’a Kubricka.

„Komizm przeplata się z grozą, obscena z religijnymi uniesieniami, intryga szpiegowska z poezją. Ale czyż przemieszanie wszelkich wartości, które ma doprowadzić do zagłady cywilizacji nie jest dziełem jej samej?…”
(„Tęcza grawitacji”)

reżyseria: Wera Makowskx
scenariusz: Wera Makowskx, Krzyś Zygucki
dramaturgia: Krzyś Zygucki
choreografia: Magdalena Kawecka
muzyka: Piotr Korzeniak, Paweł Stus
scenografia: Kalina Gałecka
kostiumy: Zofia Tomalska
asystentka reżyserki: Kamila Kucia
obsada: Michał Badeński, Michalina Jakubiak, Michał Kościuk, Paweł Kruszelnicki, Monika Kufel, Michał Nowicki, Wojciech Siwek

Data prapremiery: 6 kwietnia 2024
Czas trwania: 90 minut 

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.


90''
sobota, 22 czerwca 2024
godz. 19:00
niedziela, 23 czerwca 2024
Poza zero, czyli jak pokochałem bombę

Zastanawiałeś się kiedyś, jak rodzą się teorie spiskowe? A może już wierzysz, że światem kierują jacyś tajemniczy oni?

Tyrone Slothrop czuje się pionkiem w Ich grze. Stacjonujący w wykończonej wojną Europie amerykański żołnierz odkrywa, że jego erekcja w tajemniczy sposób połączona jest z niemiecką super bronią. Co kryje się za tym „zbiegiem okoliczności”? Czy Slothrop jest w stanie zmienić bieg historii?

Spektakl inspirowany jest książką „Tęcza Grawitacji” Thomasa Pynchona oraz filmem „Dr Strangelove, czyli jak przestałem się martwić i pokochałem bombę” Stanley’a Kubricka.

„Komizm przeplata się z grozą, obscena z religijnymi uniesieniami, intryga szpiegowska z poezją. Ale czyż przemieszanie wszelkich wartości, które ma doprowadzić do zagłady cywilizacji nie jest dziełem jej samej?…”
(„Tęcza grawitacji”)

reżyseria: Wera Makowskx
scenariusz: Wera Makowskx, Krzyś Zygucki
dramaturgia: Krzyś Zygucki
choreografia: Magdalena Kawecka
muzyka: Piotr Korzeniak, Paweł Stus
scenografia: Kalina Gałecka
kostiumy: Zofia Tomalska
asystentka reżyserki: Kamila Kucia
obsada: Michał Badeński, Michalina Jakubiak, Michał Kościuk, Paweł Kruszelnicki, Monika Kufel, Michał Nowicki, Wojciech Siwek

Data prapremiery: 6 kwietnia 2024
Czas trwania: 90 minut 

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.


90''
niedziela, 23 czerwca 2024
godz. 19:00
sobota, 29 czerwca 2024
Jeszcze Polska nie zginęła – PREMIERA

Zapraszamy do świętowania chwalebnego zjednoczenia Polskiej Rzeczypospolitej Żydowskiej!

“Jeszcze Polska nie zginęła” to satyryczna, futurystyczna wizja polskiej rzeczywistości, w której państwo Izrael zostało zniszczone, a trzy miliony izraelskich Żydów powróciło do Polski. W tej alternatywnej rzeczywistości polskim prezydentem jest słynny aktor Maciej Stuhr (w tej roli prawdziwy Maciej Stuhr), który sam podjął decyzję o przejściu na judaizm, inspirując 4 miliony nieżydowskich Polaków do pójścia w ich ślady i nawrócenia się. Polska, obecnie kraj liczący ponad 7 milionów Żydów, jest w przededniu głosowania w referendum, które zdecyduje, czy Polska stanie się nowym państwem żydowskim.

„Jeszcze Polska nie zginęła” to prowokacja badająca pokusy i niebezpieczeństwa nacjonalizmu. Napisana, wyreżyserowana i wykonywana przez polskich Żydów, Dorotę Abbe, urodzoną w Polsce i Michaela Rubenfelda, pochodzącego z Kanady, którzy w przedstawieniu grają wersje siebie samych. Publiczność, zgromadzona w teatrze jak na wiecu politycznym, jest postawiona przed wyborem, czy zagłosuje na świetlaną przyszłość w nowej Polsce, na świat równości dla wszystkich… Żydów.

reżyseria: Michael Rubenfeld, Dorota Abbe
scenariusz: Michael Rubenfeld, Dorota Abbe
muzyka: Marta Zalewska
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
opieka reżyserska: Michał Nowicki
tłumaczenie tekstów piosenek na jidysz: Philip Schwartz
obsada: Dorota Abbe, Maja Polka, Michael Rubenfeld
producentka: Anna Roszczyk
udział w nagraniach: Małgorzata Łodej-Stachowiak, Andrzej Niemyt, Paweł Hadyński, Piotr Dąbrowski, Konrad Cichoń
gość specjalny (video): Maciej Stuhr
video: Łukasz Gajdek
produkcja: FestivALT
partnerzy: Teatr BARAKAH, Fundacja Na Marginesie

Spektakl jest realizowany w ramach projektu „Rescue Memory – Activism, Arts and Public Remembrance”, realizowanego przez FestivALT dzięki wsparciu Unii Europejskiej w ramach programu Citizens, Equality, Rights and Values (CERV).

Przedstawienie jest grane po polsku z angielskimi napisami.


0''
sobota, 29 czerwca 2024
godz. 19:00
niedziela, 30 czerwca 2024
Jeszcze Polska nie zginęła

Zapraszamy do świętowania chwalebnego zjednoczenia Polskiej Rzeczypospolitej Żydowskiej!

“Jeszcze Polska nie zginęła” to satyryczna, futurystyczna wizja polskiej rzeczywistości, w której państwo Izrael zostało zniszczone, a trzy miliony izraelskich Żydów powróciło do Polski. W tej alternatywnej rzeczywistości polskim prezydentem jest słynny aktor Maciej Stuhr (w tej roli prawdziwy Maciej Stuhr), który sam podjął decyzję o przejściu na judaizm, inspirując 4 miliony nieżydowskich Polaków do pójścia w ich ślady i nawrócenia się. Polska, obecnie kraj liczący ponad 7 milionów Żydów, jest w przededniu głosowania w referendum, które zdecyduje, czy Polska stanie się nowym państwem żydowskim.

„Jeszcze Polska nie zginęła” to prowokacja badająca pokusy i niebezpieczeństwa nacjonalizmu. Napisana, wyreżyserowana i wykonywana przez polskich Żydów, Dorotę Abbe, urodzoną w Polsce i Michaela Rubenfelda, pochodzącego z Kanady, którzy w przedstawieniu grają wersje siebie samych. Publiczność, zgromadzona w teatrze jak na wiecu politycznym, jest postawiona przed wyborem, czy zagłosuje na świetlaną przyszłość w nowej Polsce, na świat równości dla wszystkich… Żydów.

reżyseria: Michael Rubenfeld, Dorota Abbe
scenariusz: Michael Rubenfeld, Dorota Abbe
muzyka: Marta Zalewska
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
opieka reżyserska: Michał Nowicki
tłumaczenie tekstów piosenek na jidysz: Philip Schwartz
obsada: Dorota Abbe, Maja Polka, Michael Rubenfeld
producentka: Anna Roszczyk
udział w nagraniach: Małgorzata Łodej-Stachowiak, Andrzej Niemyt, Paweł Hadyński, Piotr Dąbrowski, Konrad Cichoń
gość specjalny (video): Maciej Stuhr
video: Łukasz Gajdek
produkcja: FestivALT
partnerzy: Teatr BARAKAH, Fundacja Na Marginesie

Spektakl jest realizowany w ramach projektu „Rescue Memory – Activism, Arts and Public Remembrance”, realizowanego przez FestivALT dzięki wsparciu Unii Europejskiej w ramach programu Citizens, Equality, Rights and Values (CERV).

Przedstawienie jest grane po polsku z angielskimi napisami.


0''
niedziela, 30 czerwca 2024
godz. 19:00