wybierz datę
Luty
Cz
01
Pt
02
So
03
Nd
04
Pn
05
Wt
06
Śr
07
Cz
08
Pt
09
So
10
Nd
11
Pn
12
Wt
13
Śr
14
Cz
15
Pt
16
So
17
Nd
18
Pn
19
Wt
20
Śr
21
Cz
22
Pt
23
So
24
Nd
25
Pn
26
Wt
27
Śr
28
Cz
29
zobacz wszystko

Repertuar:

Brak wydarzeń w wybranym dniu
sobota, 24 lutego 2024
Dzieci z dworca ZOO – godz. 14:00

„Czułam się jak we wspaniałej, nowej rodzinie. Nie mówiłam dużo, ale miałam, wiedziałam, że mogłabym z nimi rozmawiać o wszystkim. Heroina zrobiła z nas rodzeństwo. Wszyscy byliśmy równi. Potrafiłabym zdradzić im najskrytsze myśli. Czułam się szczęśliwa jak nigdy dotąd. Spaliśmy w jednym łóżku. Nikt mnie nawet nie dotknął. Byliśmy przecież rodzeństwem, heroinowym rodzeństwem”.

Świat może być dobry, tak mówią, tak jest nauczane. Do świata trzeba się przystosować, grać według jego reguł. To też częste. Jednak nie wszyscy potrafią. Nie każdy jest w stanie się przystosować, nie każdy potrafi znaleźć jakąkolwiek nić porozumienia ze światem, z ludźmi, z samym sobą. Nie wszyscy mają wystarczająco siły, nadziei. Niektórzy wszystko widzą poprzez ciemne okulary. Takie są dzieci z dworca ZOO. Pragną uciec, pragną bliskości, światła, co często sprawia, że parzą się albo płoną. Świat może być dobry. Kiedy się dobrze przyćpa.

autor: Christiane F. / tłumaczenie: Ryszard Turczyn
reżyseria: Sebastian Oberc
dramaturgia: Bartek Harat, Sebastian Oberc
muzyka: Adrian Konarski
aranżacja przestrzeni: Sebastian Oberc
choreografia: Iwona Olszowska, kostiumy: Monika Kufel
reżyseria świateł: Michał Nowicki
obsada: Monika Kufel, Paulina Michta / Matylda Sawicka, Michał Nowicki, Agata Pośnik / Alina Szczegielniak, Ewelina Walczak, Maciej Charyton, Roman Gancarczyk / Zbigniew Kosowski, Michał Przestrzelski / Daniel Namiotko, Dominik Stroka / Sebastian Oberc, Mikołaj Śmierzchalski / Kacper Kujawa, Damian Wierzbicki / Filip Lipiecki 

data premiery: 11 listopada 2017
czas trwania: 150 minut (jedna przerwa)

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.
W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.

150''
sobota, 24 lutego 2024
godz. 14:00
Dzieci z dworca ZOO – godz. 20:00

„Czułam się jak we wspaniałej, nowej rodzinie. Nie mówiłam dużo, ale miałam, wiedziałam, że mogłabym z nimi rozmawiać o wszystkim. Heroina zrobiła z nas rodzeństwo. Wszyscy byliśmy równi. Potrafiłabym zdradzić im najskrytsze myśli. Czułam się szczęśliwa jak nigdy dotąd. Spaliśmy w jednym łóżku. Nikt mnie nawet nie dotknął. Byliśmy przecież rodzeństwem, heroinowym rodzeństwem”.

Świat może być dobry, tak mówią, tak jest nauczane. Do świata trzeba się przystosować, grać według jego reguł. To też częste. Jednak nie wszyscy potrafią. Nie każdy jest w stanie się przystosować, nie każdy potrafi znaleźć jakąkolwiek nić porozumienia ze światem, z ludźmi, z samym sobą. Nie wszyscy mają wystarczająco siły, nadziei. Niektórzy wszystko widzą poprzez ciemne okulary. Takie są dzieci z dworca ZOO. Pragną uciec, pragną bliskości, światła, co często sprawia, że parzą się albo płoną. Świat może być dobry. Kiedy się dobrze przyćpa.

autor: Christiane F. / tłumaczenie: Ryszard Turczyn
reżyseria: Sebastian Oberc
dramaturgia: Bartek Harat, Sebastian Oberc
muzyka: Adrian Konarski
aranżacja przestrzeni: Sebastian Oberc
choreografia: Iwona Olszowska, kostiumy: Monika Kufel
reżyseria świateł: Michał Nowicki
obsada: Monika Kufel, Paulina Michta / Matylda Sawicka, Michał Nowicki, Agata Pośnik / Alina Szczegielniak, Ewelina Walczak, Maciej Charyton, Roman Gancarczyk / Zbigniew Kosowski, Michał Przestrzelski / Daniel Namiotko, Dominik Stroka / Sebastian Oberc, Mikołaj Śmierzchalski / Kacper Kujawa, Damian Wierzbicki / Filip Lipiecki 

data premiery: 11 listopada 2017
czas trwania: 150 minut (jedna przerwa)

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.
W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.

150''
sobota, 24 lutego 2024
godz. 20:00
niedziela, 25 lutego 2024
Dzieci z dworca ZOO

„Czułam się jak we wspaniałej, nowej rodzinie. Nie mówiłam dużo, ale miałam, wiedziałam, że mogłabym z nimi rozmawiać o wszystkim. Heroina zrobiła z nas rodzeństwo. Wszyscy byliśmy równi. Potrafiłabym zdradzić im najskrytsze myśli. Czułam się szczęśliwa jak nigdy dotąd. Spaliśmy w jednym łóżku. Nikt mnie nawet nie dotknął. Byliśmy przecież rodzeństwem, heroinowym rodzeństwem”.

Świat może być dobry, tak mówią, tak jest nauczane. Do świata trzeba się przystosować, grać według jego reguł. To też częste. Jednak nie wszyscy potrafią. Nie każdy jest w stanie się przystosować, nie każdy potrafi znaleźć jakąkolwiek nić porozumienia ze światem, z ludźmi, z samym sobą. Nie wszyscy mają wystarczająco siły, nadziei. Niektórzy wszystko widzą poprzez ciemne okulary. Takie są dzieci z dworca ZOO. Pragną uciec, pragną bliskości, światła, co często sprawia, że parzą się albo płoną. Świat może być dobry. Kiedy się dobrze przyćpa.

autor: Christiane F. / tłumaczenie: Ryszard Turczyn
reżyseria: Sebastian Oberc
dramaturgia: Bartek Harat, Sebastian Oberc
muzyka: Adrian Konarski
aranżacja przestrzeni: Sebastian Oberc
choreografia: Iwona Olszowska, kostiumy: Monika Kufel
reżyseria świateł: Michał Nowicki
obsada: Monika Kufel, Paulina Michta / Matylda Sawicka, Michał Nowicki, Agata Pośnik / Alina Szczegielniak, Ewelina Walczak, Maciej Charyton, Roman Gancarczyk / Zbigniew Kosowski, Michał Przestrzelski / Daniel Namiotko, Dominik Stroka / Sebastian Oberc, Mikołaj Śmierzchalski / Kacper Kujawa, Damian Wierzbicki / Filip Lipiecki 

data premiery: 11 listopada 2017
czas trwania: 150 minut (jedna przerwa)

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.
W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.

150''
niedziela, 25 lutego 2024
godz. 19:00
piątek, 1 marca 2024
Rosemary

Film „Dziecko Rosemary” Romana Polańskiego z końca lat 60. staje się dla artystek i artystów Teatru BARAKAH zapalnikiem do zgłębienia mechanizmów manipulacji, wykorzystywanych w celu kontrolowania jednostek.

„Rosemary” to sztuka o małżeństwie w kryzysie, które przeprowadza się do nowego apartamentu na luksusowym osiedlu. On jest pisarzem-nieudacznikiem, znanym z jednego tytułu, ona – profesorką literatury, żyjącą w cieniu męża. „Wybawicielami” naszych bohaterów okazują się nowi sąsiedzi, mieszkańcy Lux Moderna, przepełnieni chęcią pomocy. Po czasie jednak przychodzi pora na spłatę długu…

Reżyser spektaklu Michał Nowicki pyta o to, czym lub kim jest współcześnie szatan? W jaki sposób dochodzi do manipulacji i zniewolenia? Dlaczego kobieta sama nie może decydować o sobie i swoim ciele? Czy funkcjonuje w społeczeństwie jako „własność publiczna”?

scenariusz: Grzegorz Like
reżyseria: Michał Nowicki
muzyka: Piotr Korzeniak, Paweł Stus
choreografia: Martyna Dyląg
kostiumy i aranżacja przestrzeni: Monika Kufel
instalacja artystyczna: Małgorzata Wielek
video: Michał Nowicki, Piotr Koźmiński
obsada: Michał Badeński, Monika Kufel, Kacper Kujawa, Sebastian Oberc, Aniela Płudowska

data prapremiery: 11 listopada 2023
czas trwania: 80 minut 

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.


80''
piątek, 1 marca 2024
godz. 19:00
sobota, 2 marca 2024
Rosemary

Film „Dziecko Rosemary” Romana Polańskiego z końca lat 60. staje się dla artystek i artystów Teatru BARAKAH zapalnikiem do zgłębienia mechanizmów manipulacji, wykorzystywanych w celu kontrolowania jednostek.

„Rosemary” to sztuka o małżeństwie w kryzysie, które przeprowadza się do nowego apartamentu na luksusowym osiedlu. On jest pisarzem-nieudacznikiem, znanym z jednego tytułu, ona – profesorką literatury, żyjącą w cieniu męża. „Wybawicielami” naszych bohaterów okazują się nowi sąsiedzi, mieszkańcy Lux Moderna, przepełnieni chęcią pomocy. Po czasie jednak przychodzi pora na spłatę długu…

Reżyser spektaklu Michał Nowicki pyta o to, czym lub kim jest współcześnie szatan? W jaki sposób dochodzi do manipulacji i zniewolenia? Dlaczego kobieta sama nie może decydować o sobie i swoim ciele? Czy funkcjonuje w społeczeństwie jako „własność publiczna”?

scenariusz: Grzegorz Like
reżyseria: Michał Nowicki
muzyka: Piotr Korzeniak, Paweł Stus
choreografia: Martyna Dyląg
kostiumy i aranżacja przestrzeni: Monika Kufel
instalacja artystyczna: Małgorzata Wielek
video: Michał Nowicki, Piotr Koźmiński
obsada: Michał Badeński, Monika Kufel, Kacper Kujawa, Sebastian Oberc, Aniela Płudowska

data prapremiery: 11 listopada 2023
czas trwania: 80 minut 

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.


80''
sobota, 2 marca 2024
godz. 19:00
niedziela, 3 marca 2024
Twin Peaks: do drzwi czerwonych zapukam


Teatr BARAKAH bierze na deski kolejne kultowe dzieło – tym razem serial Davida Lyncha „Miasteczko Twin Peaks”. 

W spokojnym miasteczku gdzieś na północy Stanów Zjednoczonych zostaje odnalezione ciało uczennicy, Laury Palmer… Nie, nie, nie. Nas nie interesuje słynne pytanie: „Kto zabił Laurę Palmer?”. Nas interesuje, co się z nią działo wcześniej. Przenosząc świat Twin Peaks do współczesności, dekonstruujemy ludzkie relacje, analizując brak miłości między córką i ojcem czy brak oparcia w matce niczym z obrazu „Złe matki” Giovanniego Segantiniego. Czerpiemy z „Blue Velvet” i innych lynchowskich obrazów, czerpiemy z codzienności i aktualnych problemów, zastanawiamy się, na czym polega dualizm w odwiecznej wędrówce dusz pomiędzy dobrem i złem.

„Twin Peaks: do drzwi czerwonych zapukam” to nie tylko teatralna inspiracja kultową serią Davida Lyncha. To coś zdecydowanie więcej – my twin peaksowych bohaterów oraz lynchowski, surrealistyczny klimat przenosimy w inny czas i inną przestrzeń.

autor: Grzegorz Like
reżyseria: Michał Nowicki
muzyka: Piotr Korzeniak
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
obsada: Krzysztof Cybulski, Michał Kłodnicki / Filip Lipiecki, Michał Kościuk, Monika Kufel, Marcin Piotrowiak, Aniela Płudowska
dodatkowo w obsadzie filmowej / wokale: Lena Witkowska
video: Rafał Pogoda

data premiery: 10 grudnia 2022
czas trwania: 115 minut

Nagrania video zostały zrealizowane w Parku Rozrywki RABKOLAND.
Zdjęcia i nagrania video zostały zrobione w FENIKS Dancing Club & Restaurant.

* Scenariusz został napisany w ramach „Stypendium Twórczego Miasta Krakowa”

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.
W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.

115''
niedziela, 3 marca 2024
godz. 19:00
sobota, 9 marca 2024
Dezerterzy. Terapia na LSD


Brzydzi cię przemoc? Jesteś typem hipisa, który stroni od konfliktów? Czy może wolisz być jak Uma Thurman w Kill Bill i bez skrupułów kasować wszystkich napotkanych wrogów? Przypłyń na wyspę szalonego doktora Moreau i przekonaj się, co tak naprawdę w tobie siedzi.

Czwórka wojennych Dezerterów wraz z doktorem Moreau znajduje się na zawieszonej poza czasem wyspie. Złodziej Eddie, król hipisów Stephen, królowa queer klubów Lejla oraz niejaki Karl będą poddawani dziwnej, psychodelicznej terapii stworzonej przez doktora po to, aby jego obiekty wyleczyły się raz na zawsze z wojennych traum i wróciły do życia w spokoju ducha. Sama terapia może okazać się nie do końca terapeutyczna, a pod traumami postaci może czyhać znacznie więcej mroku…

Spektakl podejmuje z widzem dyskusje na takie tematy jak wojna, przemoc, trauma i ludzka natura. To próba pokoleniowego zmierzenia się z tematem wojny. Teatralna wiwisekcja współczesnych lęków spowodowanych atakiem Federacji Rosyjskiej na Ukrainę. Próba nazwania stanu świata, w którym przeżywanie traumy, zarówno tej prywatnej, jak i zbiorowej, staje się nie przykrym obowiązkiem, a zupełnie normalną koniecznością.

Inspirację do powstania spektaklu stanowiła niezwykle kontrowersyjna powieść Podróż do kresu nocy” Louisa Ferdinanda Celine’a. W sztuce można również znaleźć nawiązania do takich twórców jak Alain Resnais, John Lennon, Scott McKenzie, Roland Schimmelpfennig czy zespół Pogodno.

reżyseria, dramaturgia: Stanisław Chludziński
scenografia, kostiumy: Alicja Kolińska
aranżacja muzyczna: Krzysztof Cybulski
obsada: Marcin Piotrowiak, Krzysztof Cybulski, Filip Lipiecki, Kacper Kujawa, Denis Kudijenko / Mariusz Golec

data premiery teatralnej: 11 listopada 2022
czas trwania: 90 minut

Koprodukcja z Akademią Sztuk Teatralnych w Krakowie.

W spektaklu pokazywane są prawdziwe filmy i zdjęcia zawierające drastyczne i brutalne treści z wojen nieodpowiednie dla widzów młodszych i wrażliwych.

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.


90''
sobota, 9 marca 2024
godz. 19:00
niedziela, 10 marca 2024
Jenner: zostać sobą. Świat według Kardashianów


Caitlyn Jenner to amerykańska osobowość medialna (znana z popularnego serialu dokumentalnego o rodzinie Kardashianów) i mistrzyni olimpijska w dziesięcioboju lekkoatletycznym mężczyzn na igrzyskach olimpijskich w Montrealu w 1976 roku oraz rekordzistka świata. Głównymi tematami spektaklu są tranzycja i przemiany głównej bohaterki na przestrzeni lat oraz to, co je motywowało wypowiedziane w konfrontacji ze swoją byłą żoną Kris Jenner, amerykańską bizneswoman i osobowością telewizyjną. Sztuka podejmie próbę odpowiedzi na często dotykające nas wszystkich pytanie: Jak pośród tych wszystkich zmian ciągle pozostać prawdziwie sobą? Ja w mojej głowie, kontra to, jak widzą mnie ludzie. Życie w zgodzie ze sobą, wyobcowanie i nieprzystawalność, ciężar unikatowości, samotność, odtrącenie, dyskryminacja, strach przed innością.

Spektakl ma charakter multidyscyplinarny, za sprawą połączenia światów teatru, sportu, dokumentu oraz muzyki. Przedstawienie jest wzbogacone nagraniami rozmów z wybitnymi postaciami polskiego sportu.

scenariusz: Grzegorz Like
reżyseria: Michał Nowicki
muzyka: Piotr Korzeniak, Natalia Stokłosa, Paweł Stus
choreografia: Agata Jędrzejczak
scenografia i kostiumy: Dominika Jaszczyńska, Barbara Doniec
kierownik budowy scenografii: Adam Hanuszkiewicz
video: Paweł Skraba 
obsada: Monika Kufel, Natalia Stokłosa, Paweł Wolsztyński

Data prapremiery: 1 września 2023
Czas trwania: 65 minut

* W materiale video i audio wykorzystano wypowiedzi: Ryszarda Katusa (brązowy medalista Igrzysk Olimpijskich w Monachium w 1972 roku), Jacka Wszoły (mistrz olimpijski w skoku wzwyż w Montrealu w 1976 roku), Adrianny Sułek (halowa wicemistrzyni świata w pięcioboju w Belgradzie w 2023 roku).

* W spektaklu wykorzystano piosenkę Natalii Stokłosy pt. „Uchylone wieko”.

Koprodukcja z Fundacją „Serca Bicie”

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.
W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.


65''
niedziela, 10 marca 2024
godz. 19:00
piątek, 15 marca 2024
Arbuz Dust

Arbuz Dust powstał pod koniec 2017 roku w Krakowie, założony przez Szkota Briana Wooda. Grają dziwne rzeczy na dziwnych instrumentach. Mówią o nich, że są zbyt folkowi na festiwale punkrockowe i zbyt punkrockowi na festiwale folkowe. W ich utworach znajdziecie inspiracje klasyką rocka, punku, czy szkockim folkiem, ale podane w nietypowej oprawie etnicznych instrumentów z najróżniejszych regionów świata. Jest tam sporo dark country, trochę post-rockowej alternatywy, trochę world music, a trochę surowego gitarowego grania. Tak jakby zrobić potrawkę z Led Zeppelin i Leonarda Cohena i doprawić to Żywiołakiem. A potem wywrócić garnek i na niego splunąć… 

Oprócz klasycznych instrumentów: gitary, pianina czy harmonijki możecie tam usłyszeć takie dziwactwa jak erhu, cajon, u-bass, czy guiro, co w wolnym tłumaczeniu dokonanym przez ich słuchaczy przedstawia się jako: „chińskie skrzypce”, „skrzynka”, „bassolele” i „żaba”.

Ich utwory są głośne, szybkie i energiczne, gdy opowiadają o hulaszczym życiu, gwałtownych emocjach, zdradach i okrucieństwie. Ale między nimi trafiają się magnetyczne ballady, gdzie głównym tematem stają się miłość i strata. Wszystko ekstremalnie smutne, ale grane z zawadiackimi uśmiechami na ustach i wielką energią. Nie jest to muzyka dla każdego, ale też nikogo nie zostawiają obojętnym – albo ich pokochasz, albo uciekniesz w popłochu.

W 2020 wydali debiutancki krążek „Never trust a monkey”. 15 marca 2024 odbędzie się premiera ich drugiego albumu „Dark Countries”. Można ich czasem usłyszeć na antenie Radia Kraków.

Arbuz Dust | Facebook | YouTube


60''
piątek, 15 marca 2024
godz. 20:00
sobota, 16 marca 2024
Marzyciele

Autorski spektakl Michała Telegi inspirowany powieścią Gilberta Adair’a „The Holy Innocents”. Making of stwarzającego się filmu „Marzyciele” to odległa dla odbiorców sztuki aktorskiej rzeczywistość zakulisowa, w której tocząca się nieustannie dyskusja o cielesności i granicach w uprawianiu sztuki zgłębia społeczne lęki i frustracje na tle seksualnym. Spektakl zadaje szereg pytań o katastrofalne skutki norm, do których wszyscy przywykliśmy, a które stają się symptomem impulsów, marzeń i potrzeb polskiego społeczeństwa.

Inspirując się dziełem Bernardo Bertolucciego, który w 2003 roku zekranizował powieść „The Holy Innocents” Gilberta Adair’a, po dwudziestu latach od światowej premiery filmu, reżyser Michał Telega zaprosił do zespołu aktorów poszukując odpowiedzi na tajemnice wewnętrznie skupionego świata. Czy świat, w którym sztuka jest sensem życia lub zapewnia ekonomiczny byt i pozwala na rozwój jest przestrzenią bezkarności wielkich marzycieli? Jak wobec ukrytych pragnień wyzwolenia seksualnego artyści mierzą się z kryzysowymi sytuacjami jakie decyzja o spełnieniu marzeń prowokuje?

scenariusz i reżyseria: Michał Telega
choreografia: Dawid Tas
muzyka: Piotr Korzeniak, Paweł Stus
instalacja multimedialna: Krzysztof Marchlak
instalacja performatywna „Bez tytułu”: Adrianna Gajdziszewska
kostiumy: Michał Nowicki
obsada: Monika Kufel, Kacper Kujawa, Mateusz Lisiecki, Michał Nowicki, Marcin Piotrowiak, Dawid Tas

data prapremiery: 22 kwietnia 2023
czas trwania: 90 minut

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.
W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.

Miasto Kraków Partnerem Teatru BARAKAH
Partnerem spektaklu jest Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK

90''
sobota, 16 marca 2024
godz. 19:00
niedziela, 17 marca 2024
Marzyciele – godz. 18:00

Autorski spektakl Michała Telegi inspirowany powieścią Gilberta Adair’a „The Holy Innocents”. Making of stwarzającego się filmu „Marzyciele” to odległa dla odbiorców sztuki aktorskiej rzeczywistość zakulisowa, w której tocząca się nieustannie dyskusja o cielesności i granicach w uprawianiu sztuki zgłębia społeczne lęki i frustracje na tle seksualnym. Spektakl zadaje szereg pytań o katastrofalne skutki norm, do których wszyscy przywykliśmy, a które stają się symptomem impulsów, marzeń i potrzeb polskiego społeczeństwa.

Inspirując się dziełem Bernardo Bertolucciego, który w 2003 roku zekranizował powieść „The Holy Innocents” Gilberta Adair’a, po dwudziestu latach od światowej premiery filmu, reżyser Michał Telega zaprosił do zespołu aktorów poszukując odpowiedzi na tajemnice wewnętrznie skupionego świata. Czy świat, w którym sztuka jest sensem życia lub zapewnia ekonomiczny byt i pozwala na rozwój jest przestrzenią bezkarności wielkich marzycieli? Jak wobec ukrytych pragnień wyzwolenia seksualnego artyści mierzą się z kryzysowymi sytuacjami jakie decyzja o spełnieniu marzeń prowokuje?

scenariusz i reżyseria: Michał Telega
choreografia: Dawid Tas
muzyka: Piotr Korzeniak, Paweł Stus
instalacja multimedialna: Krzysztof Marchlak
instalacja performatywna „Bez tytułu”: Adrianna Gajdziszewska
kostiumy: Michał Nowicki
obsada: Monika Kufel, Kacper Kujawa, Mateusz Lisiecki, Michał Nowicki, Marcin Piotrowiak, Dawid Tas

data prapremiery: 22 kwietnia 2023
czas trwania: 90 minut

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.
W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.

Miasto Kraków Partnerem Teatru BARAKAH
Partnerem spektaklu jest Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK

90''
niedziela, 17 marca 2024
godz. 18:00
sobota, 23 marca 2024
Przełamując fale


Twórcy BARAKAH przenieśli na deski teatralne kultowy obraz Larsa von Triera z lat 90. Dlaczego? Bo wciąż jest aktualny!

To historia kobiety Bess, której sensem życia jest miłość do Jana. Czy jest to jednak prawdziwa miłość do żywego człowieka, czy podszyte religijnym strachem uczucie do Boga, który kobiecie każe kochać mężczyznę? Widzowie zostają przeniesieni do świata małej, zamkniętej społeczności pełnej niechęci do tego, co inne i obce. To właśnie jej wytworem jest Bess, w której walczą ze sobą społeczne strachy i lęki, a także wiara wepchnięta w nią tak głęboko, że nic nie jest w stanie jej ruszyć. Gdy kolejni członkowie społeczności chcą otoczyć Bess „opieką”, my zastawiamy się nad działaniem systemu w stosunku do jednostki. Opieka i kontrola to bardzo płynne pojęcia i często trudno wypatrzeć między nimi granicę.

Czy to jeszcze troska, czy już zniewolenie, czy jeszcze pomoc? I o tym też jest spektakl Nowickiego. O kobiecie, która jest inna, i nie pasuje do patriarchalnej rzeczywistości, jest zagubiona, niepewna swojej wartości, wciąż potrzebuje gdzieś ulokować uczucia i nieustannie szuka miejsca w świecie.

BREAKING THE WAVES
autor: Lars von Trier
w opracowaniu Vivian Nielsen / tłumaczenie: Małgorzata Leyko
reżyseria i adaptacja: Michał Nowicki
muzyka: Piotr Korzeniak
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
choreografia: Piotr Mateusz Wach
video: Szymon Budzyn, Monika Kufel, Michał Nowicki
obsada:
BESS: Monika Kufel
JAN: Rafał Kozok
TERRY: Maciej Charyton / Michał Badeński
DODO: Anna Rokita / Ewelina Starejki
PASTOR: Piotr Mateusz Wach
DR RICHARDSON: Krzysztof Cybulski 

Realizacja trailerów: podwodne studio fotograficzno filmowe Villa Wieliczka

data premiery: 26 listopada 2021
czas trwania: 70 minut

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.
W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.


70''
sobota, 23 marca 2024
godz. 19:00
Brighter Colours

Nasza twórczość to szeroka paleta kolorów dostępna dla każdego amatora alternatywnych brzmień, która ckliwie szepcze „indie indie indie”. Jeżeli się zastanawiasz co znajduje się w tym magicznym kuferku na końcu tęczy, to choć nie mamy pewności, stawiamy dolary przeciwko orzechom, że to właśnie muzyka Brighter Colours. Jesteśmy z Krakowa. Gramy razem od dwóch lat. Łączymy ze sobą ducha indie oraz alternatywnego rocka z naszym osobistym spojrzeniem na muzykę. O każdy detal dbamy sami — piszemy muzykę i teksty, gramy, miksujemy, robimy zdjęcia i teledyski. Najpiękniejsze piosenki powstają wówczas, gdy spotykamy się wszyscy razem i wspólnymi siłami tworzymy coś od zera. Wszystkie z naszych utworów zawiera muzyczne DNA każdego z nas.

W styczniu 2024 roku wydaliśmy debiutancki album Magnolia. Świetnie czujemy się na scenie, czego efektem są sukcesy na ogólnopolskich przeglądach. W maju 2023 roku, podczas krakowskich juwenaliów, wygraliśmy XIV Przegląd Kapel Rockowych, grając w wypełnionym po brzegi Klubie Kwadrat. W listopadzie 2023 roku zostaliśmy zwycięzcami Rockrewizji w Mykanowie.

Jake Koch – gitara i wokal
Michał Pietraszek  – klawisze
Bartłomiej Pąprowicz – perkusja
Katarzyna Raorane – bas i wokal

Brighter Colours | Spotify | Facebook | Instagram | YouTube


60''
sobota, 23 marca 2024
godz. 21:00
niedziela, 24 marca 2024
Przełamując fale


Twórcy BARAKAH przenieśli na deski teatralne kultowy obraz Larsa von Triera z lat 90. Dlaczego? Bo wciąż jest aktualny!

To historia kobiety Bess, której sensem życia jest miłość do Jana. Czy jest to jednak prawdziwa miłość do żywego człowieka, czy podszyte religijnym strachem uczucie do Boga, który kobiecie każe kochać mężczyznę? Widzowie zostają przeniesieni do świata małej, zamkniętej społeczności pełnej niechęci do tego, co inne i obce. To właśnie jej wytworem jest Bess, w której walczą ze sobą społeczne strachy i lęki, a także wiara wepchnięta w nią tak głęboko, że nic nie jest w stanie jej ruszyć. Gdy kolejni członkowie społeczności chcą otoczyć Bess „opieką”, my zastawiamy się nad działaniem systemu w stosunku do jednostki. Opieka i kontrola to bardzo płynne pojęcia i często trudno wypatrzeć między nimi granicę.

Czy to jeszcze troska, czy już zniewolenie, czy jeszcze pomoc? I o tym też jest spektakl Nowickiego. O kobiecie, która jest inna, i nie pasuje do patriarchalnej rzeczywistości, jest zagubiona, niepewna swojej wartości, wciąż potrzebuje gdzieś ulokować uczucia i nieustannie szuka miejsca w świecie.

BREAKING THE WAVES
autor: Lars von Trier
w opracowaniu Vivian Nielsen / tłumaczenie: Małgorzata Leyko
reżyseria i adaptacja: Michał Nowicki
muzyka: Piotr Korzeniak
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
choreografia: Piotr Mateusz Wach
video: Szymon Budzyn, Monika Kufel, Michał Nowicki
obsada:
BESS: Monika Kufel
JAN: Rafał Kozok
TERRY: Maciej Charyton / Michał Badeński
DODO: Anna Rokita / Ewelina Starejki
PASTOR: Piotr Mateusz Wach
DR RICHARDSON: Krzysztof Cybulski 

Realizacja trailerów: podwodne studio fotograficzno filmowe Villa Wieliczka

data premiery: 26 listopada 2021
czas trwania: 70 minut

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.
W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.


70''
niedziela, 24 marca 2024
godz. 19:00
środa, 27 marca 2024
Inni ludzie – Międzynarodowy Dzień Teatru

To opowieść o romansie Kamila, 32-letniego dresiarza, marzącego o karierze muzyka hip-hop i Iwony, przeżywającej kryzys małżeński, przedstawicielki wielkomiejskiej klasy średniej. Jest pretekstem do refleksji nad zanurzonym w pop kulturze, poetyckim i wulgarnym językiem, którym posługują się stworzone przez Masłowską postacie, uniemożliwiającym im nawiązanie autentycznych relacji.

Poszczególne języki pierwszo i drugoplanowych bohaterów tworzą wspólnie fascynującą, muzyczną fonosferę – aurę wielkiego miasta. Interesuje nas stworzona w ,,Innych ludziach” perspektywa, którą otworzyć można za pomocą następujących pytań: czy to my posługujemy się językiem, czy też język przejął kontrolę nad nami? Czy istnieje sfera niewerbalnego porozumienia i czy w jakikolwiek sposób może być ona uświadomiona i poddana refleksji? Na czym polega twórczość w dziedzinie języka?

autor: Dorota Masłowska
reżyseria: Maciej Gorczyński
muzyka: Piotr Korzeniak oraz zespół Cukry w składzie: Karolina Głogowska, Lena Witkowska, Agnieszka Kocińska
scenografia, kostiumy: Iwona Bandzarewicz
video: Iwona Bandzarewicz, Maciej Gorczyński, Michał Nowicki, Monika Kufel, Agnieszka Kocińska, Piotr Mateusz Wach, Wiktor Kozak, Piotr Koźmiński
choreografia: Piotr Mateusz Wach
obsada: Agnieszka Kocińska, Monika Kufel, Michał Nowicki, Lena Witkowska, Piotr Korzeniak, Piotr Mateusz Wach, Paweł Wolsztyński

data premiery: 10 lipca 2020
czas trwania: 90 minut

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.
W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.

90''
środa, 27 marca 2024
godz. 19:00
sobota, 6 kwietnia 2024
Poza zero, czyli jak pokochałem bombę – PRAPREMIERA

Zastanawiałeś się kiedyś, jak rodzą się teorie spiskowe? A może już wierzysz, że światem kierują jacyś tajemniczy oni?

Tyrone Slothrop czuje się pionkiem w Ich grze. Stacjonujący w wykończonej wojną Europie amerykański żołnierz odkrywa, że jego erekcja w tajemniczy sposób połączona jest z niemiecką super bronią. Co kryje się za tym „zbiegiem okoliczności”? Czy Slothrop jest w stanie zmienić bieg historii?

Spektakl inspirowany jest książką „Tęcza Grawitacji” Thomasa Pynchona oraz filmem „Dr Strangelove, czyli jak przestałem się martwić i pokochałem bombę” Stanley’a Kubricka.

„Komizm przeplata się z grozą, obscena z religijnymi uniesieniami, intryga szpiegowska z poezją. Ale czyż przemieszanie wszelkich wartości, które ma doprowadzić do zagłady cywilizacji nie jest dziełem jej samej?…”
(„Tęcza grawitacji”)

reżyseria: Wera Makowskx
scenariusz: Wera Makowskx, Krzyś Zygucki
dramaturgia: Krzyś Zygucki
choreografia: Magdalena Kawecka
muzyka: Piotr Korzeniak, Paweł Stus
scenografia: Kalina Gałecka
kostiumy: Zofia Tomalska
asystentka reżyserki: Kamila Kucia
obsada: Michał Badeński, Michalina Jakubiak, Michał Kościuk, Paweł Kruszelnicki, Monika Kufel, Michał Nowicki, Wojciech Siwek

Data prapremiery: 6 kwietnia 2024


0''
sobota, 6 kwietnia 2024
godz. 19:00
niedziela, 7 kwietnia 2024
Poza zero, czyli jak pokochałem bombę – PREMIERA

Zastanawiałeś się kiedyś, jak rodzą się teorie spiskowe? A może już wierzysz, że światem kierują jacyś tajemniczy oni?

Tyrone Slothrop czuje się pionkiem w Ich grze. Stacjonujący w wykończonej wojną Europie amerykański żołnierz odkrywa, że jego erekcja w tajemniczy sposób połączona jest z niemiecką super bronią. Co kryje się za tym „zbiegiem okoliczności”? Czy Slothrop jest w stanie zmienić bieg historii?

Spektakl inspirowany jest książką „Tęcza Grawitacji” Thomasa Pynchona oraz filmem „Dr Strangelove, czyli jak przestałem się martwić i pokochałem bombę” Stanley’a Kubricka.

„Komizm przeplata się z grozą, obscena z religijnymi uniesieniami, intryga szpiegowska z poezją. Ale czyż przemieszanie wszelkich wartości, które ma doprowadzić do zagłady cywilizacji nie jest dziełem jej samej?…”
(„Tęcza grawitacji”)

reżyseria: Wera Makowskx
scenariusz: Wera Makowskx, Krzyś Zygucki
dramaturgia: Krzyś Zygucki
choreografia: Magdalena Kawecka
muzyka: Piotr Korzeniak, Paweł Stus
scenografia: Kalina Gałecka
kostiumy: Zofia Tomalska
asystentka reżyserki: Kamila Kucia
obsada: Michał Badeński, Michalina Jakubiak, Michał Kościuk, Paweł Kruszelnicki, Monika Kufel, Michał Nowicki, Wojciech Siwek

Data prapremiery: 6 kwietnia 2024


0''
niedziela, 7 kwietnia 2024
godz. 19:00
piątek, 12 kwietnia 2024
Dzieci z dworca ZOO

„Czułam się jak we wspaniałej, nowej rodzinie. Nie mówiłam dużo, ale miałam, wiedziałam, że mogłabym z nimi rozmawiać o wszystkim. Heroina zrobiła z nas rodzeństwo. Wszyscy byliśmy równi. Potrafiłabym zdradzić im najskrytsze myśli. Czułam się szczęśliwa jak nigdy dotąd. Spaliśmy w jednym łóżku. Nikt mnie nawet nie dotknął. Byliśmy przecież rodzeństwem, heroinowym rodzeństwem”.

Świat może być dobry, tak mówią, tak jest nauczane. Do świata trzeba się przystosować, grać według jego reguł. To też częste. Jednak nie wszyscy potrafią. Nie każdy jest w stanie się przystosować, nie każdy potrafi znaleźć jakąkolwiek nić porozumienia ze światem, z ludźmi, z samym sobą. Nie wszyscy mają wystarczająco siły, nadziei. Niektórzy wszystko widzą poprzez ciemne okulary. Takie są dzieci z dworca ZOO. Pragną uciec, pragną bliskości, światła, co często sprawia, że parzą się albo płoną. Świat może być dobry. Kiedy się dobrze przyćpa.

autor: Christiane F. / tłumaczenie: Ryszard Turczyn
reżyseria: Sebastian Oberc
dramaturgia: Bartek Harat, Sebastian Oberc
muzyka: Adrian Konarski
aranżacja przestrzeni: Sebastian Oberc
choreografia: Iwona Olszowska, kostiumy: Monika Kufel
reżyseria świateł: Michał Nowicki
obsada: Monika Kufel, Paulina Michta / Matylda Sawicka, Michał Nowicki, Agata Pośnik / Alina Szczegielniak, Ewelina Walczak, Maciej Charyton, Roman Gancarczyk / Zbigniew Kosowski, Michał Przestrzelski / Daniel Namiotko, Dominik Stroka / Sebastian Oberc, Mikołaj Śmierzchalski / Kacper Kujawa, Damian Wierzbicki / Filip Lipiecki 

data premiery: 11 listopada 2017
czas trwania: 150 minut (jedna przerwa)

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.
W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.

150''
piątek, 12 kwietnia 2024
godz. 19:00
sobota, 13 kwietnia 2024
Dzieci z dworca ZOO

„Czułam się jak we wspaniałej, nowej rodzinie. Nie mówiłam dużo, ale miałam, wiedziałam, że mogłabym z nimi rozmawiać o wszystkim. Heroina zrobiła z nas rodzeństwo. Wszyscy byliśmy równi. Potrafiłabym zdradzić im najskrytsze myśli. Czułam się szczęśliwa jak nigdy dotąd. Spaliśmy w jednym łóżku. Nikt mnie nawet nie dotknął. Byliśmy przecież rodzeństwem, heroinowym rodzeństwem”.

Świat może być dobry, tak mówią, tak jest nauczane. Do świata trzeba się przystosować, grać według jego reguł. To też częste. Jednak nie wszyscy potrafią. Nie każdy jest w stanie się przystosować, nie każdy potrafi znaleźć jakąkolwiek nić porozumienia ze światem, z ludźmi, z samym sobą. Nie wszyscy mają wystarczająco siły, nadziei. Niektórzy wszystko widzą poprzez ciemne okulary. Takie są dzieci z dworca ZOO. Pragną uciec, pragną bliskości, światła, co często sprawia, że parzą się albo płoną. Świat może być dobry. Kiedy się dobrze przyćpa.

autor: Christiane F. / tłumaczenie: Ryszard Turczyn
reżyseria: Sebastian Oberc
dramaturgia: Bartek Harat, Sebastian Oberc
muzyka: Adrian Konarski
aranżacja przestrzeni: Sebastian Oberc
choreografia: Iwona Olszowska, kostiumy: Monika Kufel
reżyseria świateł: Michał Nowicki
obsada: Monika Kufel, Paulina Michta / Matylda Sawicka, Michał Nowicki, Agata Pośnik / Alina Szczegielniak, Ewelina Walczak, Maciej Charyton, Roman Gancarczyk / Zbigniew Kosowski, Michał Przestrzelski / Daniel Namiotko, Dominik Stroka / Sebastian Oberc, Mikołaj Śmierzchalski / Kacper Kujawa, Damian Wierzbicki / Filip Lipiecki 

data premiery: 11 listopada 2017
czas trwania: 150 minut (jedna przerwa)

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.
W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.

150''
sobota, 13 kwietnia 2024
godz. 19:00
niedziela, 14 kwietnia 2024
Dzieci z dworca ZOO – godz. 13:00

„Czułam się jak we wspaniałej, nowej rodzinie. Nie mówiłam dużo, ale miałam, wiedziałam, że mogłabym z nimi rozmawiać o wszystkim. Heroina zrobiła z nas rodzeństwo. Wszyscy byliśmy równi. Potrafiłabym zdradzić im najskrytsze myśli. Czułam się szczęśliwa jak nigdy dotąd. Spaliśmy w jednym łóżku. Nikt mnie nawet nie dotknął. Byliśmy przecież rodzeństwem, heroinowym rodzeństwem”.

Świat może być dobry, tak mówią, tak jest nauczane. Do świata trzeba się przystosować, grać według jego reguł. To też częste. Jednak nie wszyscy potrafią. Nie każdy jest w stanie się przystosować, nie każdy potrafi znaleźć jakąkolwiek nić porozumienia ze światem, z ludźmi, z samym sobą. Nie wszyscy mają wystarczająco siły, nadziei. Niektórzy wszystko widzą poprzez ciemne okulary. Takie są dzieci z dworca ZOO. Pragną uciec, pragną bliskości, światła, co często sprawia, że parzą się albo płoną. Świat może być dobry. Kiedy się dobrze przyćpa.

autor: Christiane F. / tłumaczenie: Ryszard Turczyn
reżyseria: Sebastian Oberc
dramaturgia: Bartek Harat, Sebastian Oberc
muzyka: Adrian Konarski
aranżacja przestrzeni: Sebastian Oberc
choreografia: Iwona Olszowska, kostiumy: Monika Kufel
reżyseria świateł: Michał Nowicki
obsada: Monika Kufel, Paulina Michta / Matylda Sawicka, Michał Nowicki, Agata Pośnik / Alina Szczegielniak, Ewelina Walczak, Maciej Charyton, Roman Gancarczyk / Zbigniew Kosowski, Michał Przestrzelski / Daniel Namiotko, Dominik Stroka / Sebastian Oberc, Mikołaj Śmierzchalski / Kacper Kujawa, Damian Wierzbicki / Filip Lipiecki 

data premiery: 11 listopada 2017
czas trwania: 150 minut (jedna przerwa)

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.
W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.

150''
niedziela, 14 kwietnia 2024
godz. 13:00
Dzieci z dworca ZOO – godz. 19:00

„Czułam się jak we wspaniałej, nowej rodzinie. Nie mówiłam dużo, ale miałam, wiedziałam, że mogłabym z nimi rozmawiać o wszystkim. Heroina zrobiła z nas rodzeństwo. Wszyscy byliśmy równi. Potrafiłabym zdradzić im najskrytsze myśli. Czułam się szczęśliwa jak nigdy dotąd. Spaliśmy w jednym łóżku. Nikt mnie nawet nie dotknął. Byliśmy przecież rodzeństwem, heroinowym rodzeństwem”.

Świat może być dobry, tak mówią, tak jest nauczane. Do świata trzeba się przystosować, grać według jego reguł. To też częste. Jednak nie wszyscy potrafią. Nie każdy jest w stanie się przystosować, nie każdy potrafi znaleźć jakąkolwiek nić porozumienia ze światem, z ludźmi, z samym sobą. Nie wszyscy mają wystarczająco siły, nadziei. Niektórzy wszystko widzą poprzez ciemne okulary. Takie są dzieci z dworca ZOO. Pragną uciec, pragną bliskości, światła, co często sprawia, że parzą się albo płoną. Świat może być dobry. Kiedy się dobrze przyćpa.

autor: Christiane F. / tłumaczenie: Ryszard Turczyn
reżyseria: Sebastian Oberc
dramaturgia: Bartek Harat, Sebastian Oberc
muzyka: Adrian Konarski
aranżacja przestrzeni: Sebastian Oberc
choreografia: Iwona Olszowska, kostiumy: Monika Kufel
reżyseria świateł: Michał Nowicki
obsada: Monika Kufel, Paulina Michta / Matylda Sawicka, Michał Nowicki, Agata Pośnik / Alina Szczegielniak, Ewelina Walczak, Maciej Charyton, Roman Gancarczyk / Zbigniew Kosowski, Michał Przestrzelski / Daniel Namiotko, Dominik Stroka / Sebastian Oberc, Mikołaj Śmierzchalski / Kacper Kujawa, Damian Wierzbicki / Filip Lipiecki 

data premiery: 11 listopada 2017
czas trwania: 150 minut (jedna przerwa)

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.
W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.

150''
niedziela, 14 kwietnia 2024
godz. 19:00
piątek, 19 kwietnia 2024
Maski Tour – drag koncert

Trzy nieustraszone drag queens postanowiły przedłużyć pierwszą w Polsce dragową trasę koncertową promującą autorski materiał „MASKI TOUR”, w ramach której odwiedziły kilkanaście queerowych miejsc w całej Polsce. Show oparte będzie na materiale znanym Wam z debiutanckiego krążka Mony Lizak – „Maski”, wspólnego albumu dragowego trio „Remedium” oraz coverach i mash-upach wykonywanych na żywo! Na scenie podczas koncertu będzie można zobaczyć Monę Lizak, Ambę Fatimę i Viperę, a także gości specjalnych: Martwą oraz Bunny de Lish!

Całość tej specjalnej, możliwej do zobaczenia wyłącznie w Teatrze BARAKAH rewiowej wersji koncertu utrzymana będzie w imprezowym/komediowym klimacie, a oprócz koncertu i występów osób goszczonych zobaczycie również fire show oraz burleskę!

Album „MASKI”, składający się z 17 utworów i zawierający aż 7 kolaboracji ze znanymi postaciami sceny queerowej możesz znaleźć na wszystkich platformach streamingowych, lub kupić w limitowanej wersji fizycznej – kliknij w link poniżej:
https://push.fm/fl/66qpncgu

Album „Remedium” składający się z 8 numerów dostępny jest na wszystkich platformach streamingowych.
https://push.fm/fl/ndi8nhwb

UWAGA:
Podczas eventu będzie można nabyć tematyczne gadżety – koszulki, torby i kubki MASKI TOUR – don’t forget to bring a cash! ❤

________________________________
O ARTYSTACH I ARTYSTKACH:
– Amba Fatima:
Było i ni ma. Postać, która przybyła z kosmosu, często widywana podczas oglądania „Pokemonów” lub „Czarodziejki z Księżyca”. Inspiruje się wszystkim, co ją otacza. Na pozór dusza towarzystwa, choć najchętniej zamieszkałaby na jednej z odległych planet w swojej pięknej lepiance, z dala od świata, technologii i internetu. Lubi sprzątać i podlewać swoje roślinki. Po niej nigdy nie wiemy, czego się spodziewać.

– Mona Lizak:
Znakomita tekściara, kontrowersyjna piosenkarka, bezkompromisowa raperka, pajęcza matka. W queerowym świecie znana jest z bycia Babą z Brodą. Swoje piosenki i covery zawsze wykonuje na żywo, bo jak twierdzi: „lipsync is BORING”. 20 maja 2023 roku odbyła się premiera jej debiutanckiego krążka „Maski”, z którego pochodzą takie numery jak „Bozia”, „RTV albo AGD”, czy „Bum Bum”.

– Vipera:
Postać jadowita, władająca ogniem, pochodząca z najczarniejszych czeluści piekła. W swoim dragu stawia na niepowtarzalny, charakterystyczny makeup i niezwykle wyzywające stylizacje. Jako jedyna potrafi również rozgrzać publiczność swoim fire show. Będzie dziwnie, będzie creepy, będzie zajebiście. Trudno pomylić Viperę z kimkolwiek innym. Znana w Polsce tiktokerka.

– Martwa:
Umarła i robi co chce. Performerka z Warszawy łącząca drag i burleskę. Spełnia się w różnych stylach i estetykach, serwuje elegancję, broadway, sexy performance, politykę, punk i komedię. Jej druga persona sceniczna to drag king Martwy. Uczestniczy też w kulturze ballroomowej, jest vougerką w Kiki House of Femina, lipsyncuje i tworzy drag looki.

– Bunny de Lish:
Drugi po Playboyu najbardziej ulubiony królik świata. Warszawska performerka burleski, międzynarodowa gwiazda, która nie chce być nazywana królową 

120''
piątek, 19 kwietnia 2024
godz. 20:00
sobota, 20 kwietnia 2024
Marzyciele

Autorski spektakl Michała Telegi inspirowany powieścią Gilberta Adair’a „The Holy Innocents”. Making of stwarzającego się filmu „Marzyciele” to odległa dla odbiorców sztuki aktorskiej rzeczywistość zakulisowa, w której tocząca się nieustannie dyskusja o cielesności i granicach w uprawianiu sztuki zgłębia społeczne lęki i frustracje na tle seksualnym. Spektakl zadaje szereg pytań o katastrofalne skutki norm, do których wszyscy przywykliśmy, a które stają się symptomem impulsów, marzeń i potrzeb polskiego społeczeństwa.

Inspirując się dziełem Bernardo Bertolucciego, który w 2003 roku zekranizował powieść „The Holy Innocents” Gilberta Adair’a, po dwudziestu latach od światowej premiery filmu, reżyser Michał Telega zaprosił do zespołu aktorów poszukując odpowiedzi na tajemnice wewnętrznie skupionego świata. Czy świat, w którym sztuka jest sensem życia lub zapewnia ekonomiczny byt i pozwala na rozwój jest przestrzenią bezkarności wielkich marzycieli? Jak wobec ukrytych pragnień wyzwolenia seksualnego artyści mierzą się z kryzysowymi sytuacjami jakie decyzja o spełnieniu marzeń prowokuje?

scenariusz i reżyseria: Michał Telega
choreografia: Dawid Tas
muzyka: Piotr Korzeniak, Paweł Stus
instalacja multimedialna: Krzysztof Marchlak
instalacja performatywna „Bez tytułu”: Adrianna Gajdziszewska
kostiumy: Michał Nowicki
obsada: Monika Kufel, Kacper Kujawa, Mateusz Lisiecki, Michał Nowicki, Marcin Piotrowiak, Dawid Tas

data prapremiery: 22 kwietnia 2023
czas trwania: 90 minut

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.
W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.

Miasto Kraków Partnerem Teatru BARAKAH
Partnerem spektaklu jest Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK

90''
sobota, 20 kwietnia 2024
godz. 19:00
UMMA

UMMA to dwie poznanianki i włoch, mieszkający i grający w Krakowie:

– Karolina Ostojska- wokal, teksty;

– Weronika Winter- gitara, instr. klawiszowe, bas;

– Marco Trimboli- instrumenty perkusyjne.

Klimat twórczości zespołu jest często porównywany do atmosfery panującej w dziełach Davida Lyncha. Odbiorcy słyszą w niej podobieństwo do muzyki Portishead i Maanamu. Muzycy oscylują gdzieś pomiędzy triphopem, art popem, rockiem alternatywnym, a poezją śpiewaną.. W 2021 roku byli uczestnikami programu Tak Brzmi Miasto Inkubator. Jesienią 2022 zostali częścią line-upu na Kalisz Alternatywny Festiwal, a singiel To Nic zdobył tytuł Singla Tygodnia na liście przebojów portalu Polska Muzyka alternatywna. W roku 2023 UMMA wzięła udział w projekcie Miazga Tour 2023 i wystąpiła podczas Underground Music Festival w Krakowie. Aktualnie zespół realizuje nowe nagrania studyjne.

Facebook | Instagram | YouTube

______________

Po koncercie zapraszamy na DJ set – wystąpi DJ CAPTAIN_BLS – muzyka Indie & RNR.


60''
sobota, 20 kwietnia 2024
godz. 21:00
niedziela, 21 kwietnia 2024
Misery


„Jestem Twoją największą fanką. Tak, na pewno jestem. I uwierz mi, drugiej takiej nie ma”.

Ranny w wypadku autor popularnej serii romansów zostaje uratowany przez mieszkającą na uboczu kobietę. Troska i opieka gospodyni kończy się, gdy czyta ona maszynopis jego nowej powieści… Twórcy BARAKAH przenieśli na deski teatralne kultowy thriller psychologiczny Stephena Kinga „Misery”.

Przenieśli akcję z lat 80. w czasy współczesne, czyli świat XXI wieku pełen hejtu, nękania, stalkerów, bo dziś przecież każdy z nas może mieć swojego psychofana. Sztuka to już nie tylko treść i forma, ale jej odbiór. Odbiorcy przez filtry emocji interpretują kolejne dzieła sztuki, swe interpretacje doprowadzając do granic absurdalnych wyobrażeń, przez co interpretacji jest wiele, ale czy każda jest bezpieczna? Czy w ogóle istnieje granica interpretacji i kiedy odbiorca przekracza ją, wchodząc na ryzykowną ścieżkę szalonej utraty poczucia rzeczywistości? Gdzie kończy się sztuka, a zaczyna życie, gdzie kończy życie, a zaczyna sztuka? Czy takie rozróżnienie wciąż istnieje? I czy naprawdę wszystko powinniśmy traktować tak serio?

Original Broadway Production Produced by Warner Bros. Theatre Ventures in association with Castle Rock Entertainment, Liz Glotzer, Mark Kaufman, Martin Shafer, Raymond Wu

World Premiere produced at Bucks County Playhouse, New Hope, PA Jed Bernstein, Producing Director

MISERY”
Williama Goldmana
na podstawie powieści Stephena Kinga

tłumaczenie: Jacek Kaduczak
reżyseria: Michał Nowicki
muzyka: Piotr Korzeniak (skrzypce: Viktor Cordoba Guevara)
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
video/dron/trailer: Bartłomiej Kwiatkowski
obsada: Monika Kufel, Michał Kościuk

data premiery: 10 października 2020
czas trwania: 60 minut

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.
W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.



60''
niedziela, 21 kwietnia 2024
godz. 19:00
piątek, 26 kwietnia 2024
Rosemary

Film „Dziecko Rosemary” Romana Polańskiego z końca lat 60. staje się dla artystek i artystów Teatru BARAKAH zapalnikiem do zgłębienia mechanizmów manipulacji, wykorzystywanych w celu kontrolowania jednostek.

„Rosemary” to sztuka o małżeństwie w kryzysie, które przeprowadza się do nowego apartamentu na luksusowym osiedlu. On jest pisarzem-nieudacznikiem, znanym z jednego tytułu, ona – profesorką literatury, żyjącą w cieniu męża. „Wybawicielami” naszych bohaterów okazują się nowi sąsiedzi, mieszkańcy Lux Moderna, przepełnieni chęcią pomocy. Po czasie jednak przychodzi pora na spłatę długu…

Reżyser spektaklu Michał Nowicki pyta o to, czym lub kim jest współcześnie szatan? W jaki sposób dochodzi do manipulacji i zniewolenia? Dlaczego kobieta sama nie może decydować o sobie i swoim ciele? Czy funkcjonuje w społeczeństwie jako „własność publiczna”?

scenariusz: Grzegorz Like
reżyseria: Michał Nowicki
muzyka: Piotr Korzeniak, Paweł Stus
choreografia: Martyna Dyląg
kostiumy i aranżacja przestrzeni: Monika Kufel
instalacja artystyczna: Małgorzata Wielek
video: Michał Nowicki, Piotr Koźmiński
obsada: Michał Badeński, Monika Kufel, Kacper Kujawa, Sebastian Oberc, Aniela Płudowska

data prapremiery: 11 listopada 2023
czas trwania: 80 minut 

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.


80''
piątek, 26 kwietnia 2024
godz. 19:00
sobota, 27 kwietnia 2024
Rosemary

Film „Dziecko Rosemary” Romana Polańskiego z końca lat 60. staje się dla artystek i artystów Teatru BARAKAH zapalnikiem do zgłębienia mechanizmów manipulacji, wykorzystywanych w celu kontrolowania jednostek.

„Rosemary” to sztuka o małżeństwie w kryzysie, które przeprowadza się do nowego apartamentu na luksusowym osiedlu. On jest pisarzem-nieudacznikiem, znanym z jednego tytułu, ona – profesorką literatury, żyjącą w cieniu męża. „Wybawicielami” naszych bohaterów okazują się nowi sąsiedzi, mieszkańcy Lux Moderna, przepełnieni chęcią pomocy. Po czasie jednak przychodzi pora na spłatę długu…

Reżyser spektaklu Michał Nowicki pyta o to, czym lub kim jest współcześnie szatan? W jaki sposób dochodzi do manipulacji i zniewolenia? Dlaczego kobieta sama nie może decydować o sobie i swoim ciele? Czy funkcjonuje w społeczeństwie jako „własność publiczna”?

scenariusz: Grzegorz Like
reżyseria: Michał Nowicki
muzyka: Piotr Korzeniak, Paweł Stus
choreografia: Martyna Dyląg
kostiumy i aranżacja przestrzeni: Monika Kufel
instalacja artystyczna: Małgorzata Wielek
video: Michał Nowicki, Piotr Koźmiński
obsada: Michał Badeński, Monika Kufel, Kacper Kujawa, Sebastian Oberc, Aniela Płudowska

data prapremiery: 11 listopada 2023
czas trwania: 80 minut 

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.


80''
sobota, 27 kwietnia 2024
godz. 19:00
niedziela, 28 kwietnia 2024
Twin Peaks: do drzwi czerwonych zapukam


Teatr BARAKAH bierze na deski kolejne kultowe dzieło – tym razem serial Davida Lyncha „Miasteczko Twin Peaks”. 

W spokojnym miasteczku gdzieś na północy Stanów Zjednoczonych zostaje odnalezione ciało uczennicy, Laury Palmer… Nie, nie, nie. Nas nie interesuje słynne pytanie: „Kto zabił Laurę Palmer?”. Nas interesuje, co się z nią działo wcześniej. Przenosząc świat Twin Peaks do współczesności, dekonstruujemy ludzkie relacje, analizując brak miłości między córką i ojcem czy brak oparcia w matce niczym z obrazu „Złe matki” Giovanniego Segantiniego. Czerpiemy z „Blue Velvet” i innych lynchowskich obrazów, czerpiemy z codzienności i aktualnych problemów, zastanawiamy się, na czym polega dualizm w odwiecznej wędrówce dusz pomiędzy dobrem i złem.

„Twin Peaks: do drzwi czerwonych zapukam” to nie tylko teatralna inspiracja kultową serią Davida Lyncha. To coś zdecydowanie więcej – my twin peaksowych bohaterów oraz lynchowski, surrealistyczny klimat przenosimy w inny czas i inną przestrzeń.

autor: Grzegorz Like
reżyseria: Michał Nowicki
muzyka: Piotr Korzeniak
scenografia i kostiumy: Monika Kufel
obsada: Krzysztof Cybulski, Michał Kłodnicki / Filip Lipiecki, Michał Kościuk, Monika Kufel, Marcin Piotrowiak, Aniela Płudowska
dodatkowo w obsadzie filmowej / wokale: Lena Witkowska
video: Rafał Pogoda

data premiery: 10 grudnia 2022
czas trwania: 115 minut

Nagrania video zostały zrealizowane w Parku Rozrywki RABKOLAND.
Zdjęcia i nagrania video zostały zrobione w FENIKS Dancing Club & Restaurant.

* Scenariusz został napisany w ramach „Stypendium Twórczego Miasta Krakowa”

Spektakl dla widzów od 16. roku życia.
W spektaklu użyte jest światło stroboskopowe.

115''
niedziela, 28 kwietnia 2024
godz. 19:00